Logo

Karpacz - Śnieżka z dzieckiem - opis szlaku

Spędziliśmy niesamowity dzień w Karkonoskim Parku Narodowym, odkrywając jego piękno i majestatyczne szczyty. Nasza wycieczka rozpoczęła się wcześnie rano, gdy ruszyliśmy na szlak z Karpacza. Przyjemnie było cieszyć się porannym spokojem i pięknymi widokami.

Nasz cel to Królowa Karkonoszy - Śnieżka. Trasa prowadziła nas przez różnorodne krajobrazy, wiodąc przez Dolinę Łomniczki, mijając nieczynne Schronisko PTTK nad Łomniczką. Niestety, schronisko było zamknięte od września 2019 roku, ale nadal mogliśmy cieszyć się otoczeniem.

Podążając dalej czerwonym szlakiem, doszliśmy do imponującego Schroniska Dom Śląski, które znajduje się na Równi pod Śnieżką. Tu mieliśmy okazję na krótki odpoczynek i posiłek. Widok na Śnieżkę był już zdecydowanie bliższy, co dodało nam motywacji.

Wspięliśmy się na szczyt Śnieżki, gdzie przewiało nas silnym wiatrem. Widok na okolicę i krajobraz górski wynagrodził wszystkie trudy wędrówki. Śnieżka jest wyjątkowo wietrznym miejscem, a roczna średnia temperatura wynosi tu tylko +1 stopień Celsjusza.

Po zejściu ze szczytu, wybraliśmy Droga Jubileuszowa, aby kontynuować naszą przygodę w Karkonoszach. Następnie odwiedziliśmy Spaloną Strażnicę i Schronisko PTTK Strzecha Akademicka, które oferuje wiele miejsc noclegowych i wyżywienie.

Nasza wycieczka była pełna wrażeń i wspaniałych widoków. Karkonoski Park Narodowy z pewnością zachwycił nas swoim urokiem i majestatem górskich krajobrazów. To był dzień, który na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.

O autorze
Web Developer

slowaszlakow.pl

Cześć, tu blog o podróżach i górach!