Desná

Dzień 5
04.05.2014

Wraz z promieniami słońca nadszedł nowy dzień. Niestety był to dla nas znak, że pora pakować manatki i szykować się w drogę powrotną, ponieważ majówka dobiega końca. Dlatego już po śniadaniu wsiedliśmy do samochodu i obraliśmy kierunek na południe. Postanowiliśmy przejechać przez Czechy, aby ominąć korki na autostradzie. Jak się okazało, pomysł był bardzo dobry i pomimo tego, że droga powrotna zajęła nam 8 godzin, jechaliśmy spokojnie i cały czas do przodu, mijając niezwykłe górsko-polno-leśne tereny, zamiast stać w kilkukilometrowej kolejce do bramki.

Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscowości Desná, niedaleko zbiornika wodnego. Do brzegu nie mogliśmy podejść, ponieważ jest to oczyszczalnia wody pitnej, która stanowi teren zamknięty, dlatego Programista zrobił kilka zdjęć i powróciliśmy do domu.

Podsumowując: Naszej wyprawie majowej można nadać miano wycieczki międzynarodowej. Dzięki temu, że przebywaliśmy w południowo-zachodniej części Polski, zwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc i historycznych budowli, znajdujących się w kraju, oraz odwiedziliśmy sąsiednie państwa, od których dzieliło nas jakieś 30 km. Tak więc, była to niezwykła i pełna wrażeń wyprawa, z bardzo zmienną pogodą, która pozwoliła nam nacieszyć się swoim towarzystwem i odpocząć dokładnie tak, jak lubimy!